Items: 0 Totalt SEK 0,00

+020 888 557

Vanliga frågor

Var hittar jag aktuell lagerstatus?

Du hittar både lagerstatus och leveranstid under varje produkt på vår hemsida. Tänk på att vi inte kan garantera leveranstiden till 100 % och att all information på webbsidan är ungefärlig. I 95 % av fallen kan vi leverera inom den beräknade tiden. I vissa fall kan det dock hända att ett paket försvinner eller att ett fordon går sönder eller råkar ut för mekaniska problem. I dessa fall, och i de situationer där tillverkaren slutat tillverka en produkt (EOL), kan leveranstiden vara längre än vad som angetts på webbsidan. Det kan även hända att EOL-produkter inte finns tillgängliga längre. Om du redan betalat produkten återbetalar vi självklart hela beloppet.

Hur lång tid tar det att leverera min beställning?
Vi har två typer av lagerstatus för varje produkt på sidan: Lagervara innebär att produkten kan skickas från ett av våra lager eller från distributören inom 48 timmar. Vi skickar oftast varan samma dag som vi får din beställning.

Hur lång tid tar det att leverera min beställning?

Vi har två typer av lagerstatus för varje produkt på sidan: Lagervara innebär att produkten kan skickas från ett av våra lager eller från distributören inom 48 timmar. Vi skickar oftast varan samma dag som vi får din beställning.

Ej i lager innebär att det är en beställningsvara som vi måste beställa från ett externt lager längre bort. Ibland kan det vara i ett annat land. Beställningsvaror från ett externt lager skickas oftast inom en till två veckor, men i vissa fall kan leveranstiden vara längre än två veckor. I dessa fall restnoteras din beställning tills varorna kan levereras. Om du vill veta mer om leveranstiden för en viss produkt kan du skicka en förfrågan till kontakt@hardware.nu. 

I vissa fall (0,5 %) kan det hända att en produkt får "EOL"-status ("end of life") och det betyder att den inte kan levereras längre. I dessa fall meddelar vi dig så fort vi får EOL-beskedet från tillverkaren. Om du redan har betalat en produkt som sedan får EOL-status återbetalar vi självklart hela beloppet inom en vecka.

Levererar ni över hela världen?

Ja. Vi är glada över att kunna erbjuda våra kunder frakt över hela världen (naturlightvis ej länder under Embargo). Antalet internationella kunder växer för varje år och vi är mycket glada över att de återkommer till oss för att göra fler beställningar.
Anledningen till att vår internationella kundbas växer är att vi erbjuder ett stort utbud av olika produkter och att vi kan leverera dem snabbt. Vi kan oftast skicka produkter och reservdelar inom 48 timmar och vi är även specialiserade på att leverera EOL-produkter. Det är produkter som har slutat tillverkas men fortfarande finns kvar som restvaror i tillverkarens lager.
Eftersom vi samarbetar med distributörer över hela världen kan det hända att vi är de enda som snabbt kan leverera en EOL-produkt till ditt land.
Vi erbjuder även möjligheten att välja ditt eget leveransföretag och helt enkelt få beställningen upphämtad i vårt lager. När du gör din beställning är det bara att välja alternativet "upphämtning" i kassan. Vi kan kontakta ditt leveransföretag och boka upphämtningen i ditt namn eller så kan du ordna det på egen hand – välj vad som passar dig bäst.
Vi kan givetvis även skicka varorna med en av våra leverantörer, t.ex. UPS, DHL eller FedEx. Ibland tillkommer extra fraktkostnader på din beställning beroende på vikt och slutdestination. I dessa fall meddelar vi dig så snart som möjligt.

Hämta din beställning i vårt lager 

Du kan betala när du hämtar upp varorna i vårt lager. Välj alternativet "upphämtning" i kassan. I vissa fall kan du behöva betala 10 % av priset i förskott för att reservera produkten och du betalar då resterande belopp vid upphämtningen. Du kan även få beställningen upphämtad i vårt lager av ditt eget leveransföretag. I dessa fall betalar du hela beloppet i förskott.

Hur mycket kostar det att leverera till Sverige?

Det beror på vikt och slutdestination. Inom Sverige är standardfrakten 250,00 SEK exklusive skatt. För tyngre varor (produkter över 20 kg) ger vi dig en beräknad fraktkostnad och när vi kommit överens om priset fortsätter vi behandla din beställning. För övriga slutdestinationer ger vi dig en beräknad fraktkostnad efter att du gjort din beställning. Du kan självklart även få beställningen upphämtad i vårt lager av ditt EGET leveransföretag. Det är bara att meddela oss vad du föredrar.

Hur kan jag beställa?

Du kan beställa på flera olika sätt: 1. Direkt på vår webbsida eller 2. Via mejl till kontakt@hardware.nu